بسیاری از هواداران فوتبال از خود می‌پرسند که چرا اسپانسر باشگاه بایرن مونیخ، باشگاه اول ایالت باواریای آلمان، کارخانه‌ی معظمی که نام \" کارخانه‌ی موتورسازی باواریا\" یا همان بی ام و را بر خود دارد، نیست؟

پاسخ این سوال این است که کمپانی آئودی در سال 2014 بخش بزرگی از سهام بایرن مونیخ را خریده و به اسپانسر اصلی این باشگاه تبدیل شده است. به گزارش روزنامه‌ی بیلد حالا بی ام و پا در میدان رقابت گذاشته و قصد دارد با پیشنهادی 100 میلیون یورویی به اسپانسر اصلی بایرن تبدیل شود.

بی ام و چند هفته است با باشگاه بایرن در حال لابی کردن بوده تا به سهامدار جدید این باشگاه تبدیل شود. بنا به گزارش بیلد، بی ام و از سال 2015 در تلاش برای این اقدام بوده ولی مذاکرات این کمپانی با باشگاه بایرن اخیراً جدی شده است. هربرت دیس، مدیرعامل فولکس واگن که سهامدار اصلی شرکت آوئودی است با خبردار شدن از این شرایط جدید به بایرن یک قرارداد حمایت مالی جدید پیشنهاد داده که تا سال 2030 ادامه خواهد داشت. قراردادی که ظاهراً مبالغ پرداختی به بایرن را به شدت افزایش می‌دهد. هیات مدیره‌ی بایرن هنوز این قرارداد را نپذیرفته ولی آن را رد هم نکرده‌اند.
هیچکدام از دو شرکت آئودی و بی ام و رسماً به خبر منتشر شده از طرف بیلد واکنش نشان نداده‌اند.
با اینحال تلاش بی ام و برای تبدیل شدن به اسپانسر بایرن مونیخ منطقی به نظر می‌رسد. مقر اصلی این برند آلمانی در شهر مونیخ قرار دارد و از طرفی بایرن بزرگترین باشگاه فوتبال آلمان بوده و در بازار خانگی بی ام و، طرفداران پرشماری دارد. در نتیجه پتانسیل بازاریابی این باشگاه برای بی ام و  آنقدر هست که هزینه کردن برای قرارداد حمایت مالی را توجیه کند.

منبع
برچسب ها: ب‌ام‌و آئودی
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام نمایید.