بزرگترین سایت خبری بایرن مونیخ در ایران
زمان خداحافظی کیمیش با دفاع راست فرا رسیده است؟

زمان خداحافظی کیمیش با دفاع راست فرا رسیده است؟

بعد از نمایش خارق العاده در دیدار وسط هفته برابر دورتموند، جاشوا کیمیچ که در فصول اخیر خود را در قامت یکی از بهترین مدافعین راست جهان معرفی کرده بود نشان داد که می تواند در وسط میدان نیز از همان کیفیت برخوردار باشد.

کیمیچ در بزرگترین بازی فصل همه چیز را به نفع بایرن رقم زد. بدون وجود 81 هزار تماشاگر همیشگی در سیگنال ایدونا پارک ،نتیجه در کلاسیکر باید در زمین بازی و با نبردهای تن به تن مشخص می شد. آیا رابرت لواندوفسکی بهترین مهاجم فوتبال جهان است یا ارلینگ هالند ؟ آلفونسو دیویس بهتر است یا اشرف حکیمی ؟

 اما آنچه تفاوت ها را رقم زد در مرکز میدان رخ داد؛ کیممیچ به عنوان یک هافبک درجه یک اختلافات را رقم زد. کیمیچ بیش از 8.5 مایل در بازی دوید که یک رکورد برای بایرن در بوندسلیگا محسوب می شود؛ اما اوج هنر وی زمانی بود که کیمیچ رومان بورکی را که از خط دروازه بیرون آمده بود را به خوبی تنبیه کرد و یک پیروزی یک بر صفر برای تیمش به ارمغان آورد.

کیممیچ در مصاحبه خود پس از مسابقه گفت: "این بهترین گل و مهم ترین گل من در دوران حرفه ایم بود." توماس مولر نیز گفت: "وقتی جاشو این چیپ را زد ، اگرچه کمی طول کشید ولی در نهایت اتفاق خوبی رخ داد! بورکی دروازبان بزرگی است. او یک یا دو قدم بیرون آمد تا زاویه بهتری داشته باشد. کیمیش آن را دید. گل او واقعا زیبا بود." لوتار ماتیوس ، اسطوره بایرن و آلمان گل کممیش را "دروازه ای برای قهرمانی" توصیف کرد.

کیمیش در سال 2015 از لایپزیش در دسته دوم خریداری شد و فقط در 15 بازی از 113 بازی در بوندس لیگا در پست هافبک مرکزی قرار گفت که البته این آمار با وجود بازیکنانی نظیر تیاگو ، گورتزکا و 15 و در فصول قبل آلونسو قابل توجیه است.

مربیان قبلی بایرن نظیر پپ گواردیولا ، کارلو آنچلوتی ، یوپ هینکس و نیکو کوواچ کیمیش را به عنوان جانشین بلند مدت فیلیپ لام در پست دفاع راست می دیدند ، چیزی که به نظر می رسد یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان نیز با استفاده از کیمیش در پست دفاع راست در 30 بازی از 34 بازی ملی وی با آن موافق بود.

تیاگو هافبک اصلی بایرن محسوب می شود. کسی که در لا ماسیا بزرگ شد و زمانی که به عنوان جانشین بلند مدت ژاوی و آندرس اینیستا در بارسلونا در نظر گرفته می شد با پافشاری گواردیولا راهی بایرن گردید. تیاگو به دلیل مصدومیت سه شنبه در در کلاسیکر حاضر نبود و کیمیش نقش پررنگی تری داشت. تحت نظر فلیک نیز تیاگو بعنوان هافبک اصلی در نظر گرفته می شود. تیاگو بازیکن بزرگی است. پسر 29 ساله مازینیو که 91 درصد پاس هایش به مقصد رسیده است. تیاگو 2،032 لمس در این فصل داشته که میانگین 88 لمس در هر بازی می باشد. اما کیمیش 92 پاس هایش کامل بوده است. کیمیش 2،716 لمس داشته که بطور میانگین 101 لمس درهر بازی انجام داده و در لیگ برترین آمار را دارد. کیمیش بطور میانگین 7.4 مایل در هر بازی دویده است که از تمام بازیکنان لیگ از جمله تیاگو بیشتر بوده است. کیمیش برابر دورتموند نیز 102 لمس داشت که یکی از آنها گل برتری را برای بایرن به ارمغان آورد.

منبع