بزرگترین سایت خبری بایرن مونیخ در ایران
لو: کیمیش، کروس و گوندوغان جاه طلب و فرمانده هستند؛ می خواهم توانمندی ام را باردیگر نشان دهم

لو: کیمیش، کروس و گوندوغان جاه طلب و فرمانده هستند؛ می خواهم توانمندی ام را باردیگر نشان دهم

به گزارش مرجع خبری بایرنی ها، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان گفت با بازیکنان جاه طلبی مثل نویر، گینتر، کیمیش، کروس و گوندوغان می خواهد به موفقیت برسد و قابلیت های خودش را در مربیگری دومرتبه نشان دهد.

یواخیم لو در مصاحبه ای با کیکر گفت:بازیکنانی دارم که تمایل به برد و ذهنیت کسب پیروزی را دارند. نویر، رودیگر، گینتر، کیمیش، کروس و گوندوگان چنین هستند. آنها به تیم ملی می آیند چون بسیار جاه طلب هستند. روحیه آنها مثل تیم سال های 2012 و 2014 است. 

وی که از سال 2006 تیم ملی آلمان را هدایت می کند، در اواسط پاییز شکست سنگین 6 بر صفر از اسپانیا را کسب کرد. یوگی  در این گفت و گوی مفصل به نکات مختلفی اشاره کرد که مشروح مصاحبه سرمربی 61 ساله «مانشافت» به شرح زیر است:

 

*آقای لو، اجازه دهید همین ابتدا به سراغ اصل ماجرا برویم. آیا شما جروم بواتنگ، ماتس هوملس و توماس هوملس را به تیم ملی برمی گردانید؟ یا این این که همان برنامه خانه تکانی تان در تیم ملی را ادامه می دهید؟

ببینید، بازسازی برنامه ای صحیح است.من از این بابت اطمینان دارم. نباید یک نوسازی هدایت شده را خیلی راحت متوقف کرد. چون چنین کاری بی معنی است. باید در مسیر همچنان حرکت کرد.  اگر هم در این مسیر ناکامی های باشد که حتی قبلا آن را می دانستیم، باید به حرکت خود ادامه داد. به باور من تیم ملی از سال 2019 و در مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا، مسیر جدیدی در راه پیشرفت شروع کرد؛ مسیری که هنوز پایان نیافته است. البته واقعیت این است که کرونا تقریبا یک سال از کار ما را گرفت. این چیزی است که در بسط و پیشرفت، ما از دست داده ایم. موردی که قابل پیش بینی نبود. ما باید حرکت کنیم و قبل از این جام به جوابی کامل برسیم. باید مشخص کنیم  برای حضور در یورو چه چیزی بهتر از همه است؟

 

*می خواهید ببینید و بررسی کنید چه کاری بهتر از هرچیزی در جام ملت هاست؟

مطمئنا ما یک ایده داریم. اما 3 مسابقه ماه مارس جواب نهایی را به سئوال ما نمی دهد. از این بابت اطمینان دارم. ابتدا می خواهم ببینم با نوسازی که در تیم ملی ایجاد کردیم، چقدر می توانیم پیش برویم. مشاهده کنیم تیم به باخت سنگین از اسپانیا چگونه واکنش نشان می دهد.اکنون موضوع صعود به جام جهانی مطرح است. ما در آغاز یک رقابت جدید هستیم.  پس از آن چیزی تا حدود ماه مه، باید مشخص کنیم برای دست یابی به موفقیت، چه چیزی لازم است.

 

*می توان گفت که توماس مولر از جمع 3 بازیکنی که از جام جهانی 2018 کنار گذاشتید، اکنون تنها بازیکنی است که با توجه به بالاترین میزان آمادگی که از خود نشان داده، می تواند به تیم ملی برگردد و به آن کمک کند؟

می دانیم که توانایی های این دسته از بازیکنان چیست و اکنون درچه رده ای هستند. آنها بازیکنان با قابلیتی بودند و به حق قهرمان جام جهانی شدند. هرکدام شان با کیفیت هستند. اکنون بواتنگ مرتب بازی می کند.هروقت که ریتم خود را حفظ کرده، خوب بوده است. هوملس قابلیت سازماندهی خوبی در دفاع دارد. او می تواند در سطحی بالا بازی کند. در این مورد شکی ندارم.

 

*اگر قرار باشد این نفرات را دومرتبه بازگردانید، آنها را فقط برای جام ملت هامی خواهید؟

وقتی یک بازسازی را برای یک جام ملت ها متوقف شود، باید بعد از مسابقات ادامه پیداکند.من به بازیکنانم باوردارم.من به بازیکنان مان اعتقاد دارم. به آنها اعتماد دارم . آنها خوب ، مایل به یادگیری ، باانگیزه هستند. آینده به آنها تعلق دارد و من تأکید نمی کنم که مجبوریم به آنها فضا بدهیم تا پیشرفت کنند و همچنین به آنها اجازه می دهیم اشتباه کنند. بعد از یورو باید تیم را برای جام جهانی 2022 و قهرمانی اروپا 2024 در کشور خودمان آماده کنیم.

 

*از زمانی که این 3 نفر را کنارگذاشتید، بازیکنانی مثل یوشوا کیمیش یا لئون گورتسکا خیلی پیشرفت کردند و تا مرحله بازیکنی کلیدی برای تیم ملی پیش آمدند. در صورت بازگرداندن مولر یا هوملس که نمی خواهید این نفرات را تحت فشار بگذارید؟

من چنین باوری ندارم. شخصیت توماس مولر و ماتس هوملس به گونه ای است به دیگران اجازه پیشرفت می دهند تا نقش کلیدی و فرماندهی داشته باشند. آنها اهل سرکوب کردن قابلیت های هم تیمی خود نیستند.شاید در نسل های قبلی چنین ویژگی های دیده شده که جلوی نقش مدیریتی بازیکنی را می گرفتند. در حالیکه مولر همواره کیمیش را یک موتور پرانرژی و محرک ارزیابی می کند.

 

*تونی کروس اکنون 31 ساله است. آیا او هم بعد از جام ملت ها به خاطر ادامه بازسازی تیم ملی باید برود؟

این موردی نیست که اکنون در ذهنم باشد. ملاک من عملکردشان است و همه را برهمین اساس ارزیابی می کنم.

 

*کیفیت بازیکنانی که نامزد حضور در جام ملت ها بوده، چطور است؟

در کل کمی وضعیت ناپایداری وجوددارد. باید منتظر ماند و دید که اوضاع در ماه مه و ژوئن چگونه پیش می رود. مسلما شرایط راحت و بدون خطر نیست. زیرا ممکن است شمار بازیکنان مصدوم تا آن موقع افزایش یابد. البته در شرایط کنونی نمونه های مثبتی مثل آنتونیو رودیگر یا ایلکای گوندوغان را می بینیم. اما نمونه های دیگری هم هستند که در شرایط بحرانی بسر می برند.

 

*مثل نیکلاس زوله؟

او سال گذشته با پارگی رباط صلیبی مواجه شد. از وضعیت سختی بیرون آمد. مبجور شد به سرعت خودش را به بالاترین سطح برگرداند. دیدید که در فینال لیگ قهرمانان هم بود.همین حالت در مورد لروی سانه هم بود. وقتی یک بازیکن با مشکل مصدومیت پارگی رباط صلیبی مواجه می شود، واقعا به زمان نیازدارد تا دومرتبه به فرم ایده ال بازگردد. از نظر من زوله بازیکنی با پتانسیل بسیار زیاد است. من این قابلیت را در او می بینم و از او حمایت می کنم.

 

*بازیکنانی مثل هافرتس،کهرر، دراکسلر، برانت، رویس در جست وجوی رسیدن به فرم مطلوب هستند. شرایط آنها را چگونه می بینید؟

باید در این باره نیز همه جوانب را در نظرگرفت. هافرتس در 21 سالگی به لیگ برتر منتقل شد. پس بازیکنی مثل او به مدت زمان مشخصی نیازدارد تا به شرایط موجود عادت کند. تازه او گرفتار کوید 19 هم شد و صدمه دیدگی هم داشت.امیدوارم که او بتواند منظم بازی کند. مسلم است که ما شرایط او و دیگران را به دقت زیر نظرداریم. بازیکنان می دانند خواسته های ما چیست و بعد از اتفاقی که در سال گذشته رخ داد، دنبال چه هستیم.

 

*امین یونس آیا می تواند کاندیدی شگفت انگیز برای بازگشت باشد؟

امین یونس واقعا دوباره در حال پیشرفت است. او برای تیم ملی مطرح است. چه برای بازی های یورو و چه برای مسابقات ماه مارس. درمسابقات جام کنفدراسیون ها در سال 2017 عملکرد مثبتی از خود برجای گذاشت. پس از آن به دلایل مختلف در مسیر پیشرفت از حرکت بازماند. حالا دومرتبه اوج گرفته از اعتمادی که مربی اش به او کرده ، لذت می برد. پاسخ این اعتماد را هم با بازی های خوبش می دهد. او بازیکنی با خصوصیات خوبی است. می تواند دفاع حریف را قطع کند و همه چیز را تغییردهد.

 

*ماه های بعداز شکست وحشتناک 6 بر صفر را چگونه گذراندید؟

این 3 ماه برای ما آسان نبود. دوست داشتم چند روز بعد از آن اتفاق، دومرتبه بازی کنیم که جبران کنیم. ابتدا بعد از بازی حس ناامیدی به من دست داد. بسیار ناراحت و عصبانی بودم. اما بعد برای ارزیابی موقعیت به تجزیه و تحلیل های دست زدیم. من دنبال مشکلات گشتم و راه حل ها را جست و جو کردم.

 

*راه حل های شما چه هستند؟

این که اشتباه کردیم و باید برخی رفتارهای تاکتیکی را اصلاح کنیم.من هنوز هم به بازیکنانم ایمان دارم. بازی با اسپانیا وحشتناک بود اما تغییری در حسی که بازیکنانم دارم، ایجاد نمی کند. ما بازیکنان خوبی داریم. ساختارمان هم خوب است. باید اشکالات را برطرف کنیم آنوقت تیم خیلی خوب پیشرفت می کند.

 

*می دانید اعتماد عمومی به شما به شدت کاهش یافته است. در نظرخواهی ها این مورد کاملا نمایان است. چگونه با این موضوع کنار می آیید؟

این مورد البته که چیزی ناخوشایند است. من هم انسانم و چند روز بعد از بازی با اسپانیا روزهای سختی را تجربه کردم. اما پس از آن با انگیزه به کارم ادامه دادم. چون واقعا می خواهم دوباره توانمندی خودم را نشان دهم.

 

*در سال 2014 بازیکنانی مثل نویر، شواین اشتایگر، خدیرا، کلوزه، لام و مرته ساکر بودند که تیم را هدایت کردند. اکنون در تیم تان چنین شخصیت های دارید؟

بله.بازیکنانی داریم که تمایل به برد و ذهنیت کسب پیروزی را دارند. نویر، رودیگر، گینتر، کیمیش، کروس و گوندوگان چنین هستند. آنها به تیم ملی می آیند چون بسیار جاه طلب هستند. روحیه آنها مثل تیم سال های 2012 و 2014 است. آنها سال ها با موفقیت و شکست، زحمت کشیدند، پیشرفت کردند و به بازیکنی که قابلیت هدایت تیم را دارد، تبدیل شدند.

 

*تیم کنونی تا مسابقات یورو فرصت های زیادی برای پیشرفت و مطرح شدن ندارد.این را قبول دارید؟

بله. درست است. ما به طور کلی تاکنون وقت کمی داشته ایم که با هم باشیم و تمرین کنیم. بچه های تیم ملی واقعا خوب هستند. باید در جلسات در پیش، در کنار هم بیشتر تمرین کنیم.

 

*بازی های ماه مارس یعنی رویارویی با ایسلند، رومانی و مقدونیه شمالی چقدر اهمیت دارند؟

اولین و مهم ترین چیز در ارتباط با این بازی ها، کسب برد در هر سه مسابقه است. باید با روحیه این هدف را دنبال کنیم.

 

*البته برای این بازی ها و بعد از آن با مشکل فشردگی برنامه ها به خاطر کووید 19 مواجه هستید.

بله. امسال شرایط برای ما در حکم همان انجام عمل طناب زدن است. ما مشکل فشردگی مسابقات و تمرینات را داریم. تلاش می کنیم با انتخاب های صحیح به بازیکنان دراین زمینه کمک کنیم. البته از تجربه مسابقات گذشته می دانم که بازیکنان فقط به قابلیت های جسمانی خوب نیاز ندارند بلکه باید از نظر روحی در بهترین شرایط باشند. پس در این زمینه هم به آنها کمک می کنیم.

 

*بطور کلی معیارهای انتخاب شما برای حضور بازیکنان در یورو 2020 چیست؟

بالاترین معیار این است که بازیکن در کدام موقعیت ها می تواند به بهترین شکل سبک بازی و الزامات تاکتیکی در نظرگ رفته شده را در زمین پیاده کند. چه کسی می تواند بالاترین حجم از وظایف را در زمین انجام دهد.

منبع