بزرگترین سایت خبری بایرن مونیخ در ایران
برندگان و بازندگان بایرن زیر نظر توخل

برندگان و بازندگان بایرن زیر نظر توخل

به گزارش مرجع خبری بایرنی ها، حضور یک مربی جدید در هر تیمی با تغییر شرایط همراه است و بایرن و بازیکنانش نیز با روی کار آمدن توخل از این قاعده مستثنی نبودند.

در ادامه نگاهی داریم به برندگان و بازندگان تیم در بایرن توخل؛ آنهایی که تغییر مربی شرایطشان را بهتر و یا بدترکرد:

 

برندگان 

 

لروی سانه: سانه شاید در حال تجربه بهترین فصل دوران ورزشی خود باشد. او با 9 گل و 7 پاس گل تاثیرگذارترین بازیکن بایرن پس از کین است و ثبت چنین اماری طبیعتا بدون حمایت های توخل امکان پذیر نبود. مربی بایرن بارها از سانه و کیفیتش تمجید کرده و او را مهره ای مهم برای تیمش خطاب نموده؛ چیزی که همراستا با حضور همیشگی این بازیکن در ترکیب اصلی است. 

 

هری کین: ماشین گلزنی بایرن هنوز به نیم فصل نرسیده رکوردهای بسیاری را جابجا کرده و توانسته روی 30 گل باشگاه اثر بگذارد. اگرچه کمتر مربی ای در دنیا وجود دارد که طرفدار کین نباشد، اما توخل شخصا اعتقاد ویژه ای به این بازیکن دارد و نقش مهمی در متقاعد کردن کاپیتان انگلیس برای حضور در آلمان ایفا کرد. همچنین تاکتیک های تهاجمی توخل هم به کین برای ثبت این آمار خیره کننده کمک کرد.

 

مانوئل نویر: پس از غیبت بیش از 10 ماهه اش، خیلی زود مشخص شد که نویر جایگاه خاصی پیش توخل دارد. کاپیتان باواریایی ها اگرچه فصل گذشته مشکلاتی با ناگلزمان بر سر اخراج تاپالوویچ داشت، اما بنظر می رسد با توخل همه چیز برای او رویایی است. به محض رسیدن به آمادگی مناسب، سرمربی بایرن از نویر در ترکیب اصلی اش سود برد و در این بین از تمجید شماره 1 خود نیز غافل نشد. 

 

اسون اولرایش: اولرایش هم یکی از برندگان لیست بایرن در زمان توخل محسوب می شود. تحت رضایت احتمالی توخل، بایرن با فروش زومر به اینتر موجب شد تا اولرایش بار دیگر تا زمان بازگشت نویر سنگربان اصلی شود. اولرایش اگرچه نمایش های خوبی داشت اما در مواقع اشتباهات گهگاه هم هرگز حمایت سرمربی اش را از دست نداد‌؛ حمایت هایی که با آمادگی نویر هم ادامه داشت و در نهایت منجر به تمدید قرارداد این گلر نیز می شود.

 

ماتییس تل: اگرچه هنوز گزینه ای برای ترکیب اصلی نیست، اما به لطف فرصت ها و حمایت های توخل، ماتیس تل توانسته با وجود حضور اندک در زمین خود را در قامت یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان فصل باشگاه معرفی کند. تعویض طلایی باواریایی ها در حال حاضر 6 گل به ثمر رسانده که 5 تای ان ها بعنوان بازیکن جانشین بوده است. تل که سه پاس گل نیز تا کنون ثبت کرده، به لطف نمایش های درخشانش با یک رده ارتقا برای اولین بار به تیم زیر 21 سال فرانسه هم دعوت شد.

 

الکساندر پاولوویچ و فرانس کراتزیگ: چه بخاطر کمبود بازیکن و چه تصمیمات توخل، ستاره های آکادمی بایرن یعنی فرانتس کراتزیگ و پاولوویچ در حد و اندازه خود فرصت کافی برای عرض اندام پیدا کردند. اعتماد به پاولوویچ در دیداری مثل درکلاسیکر به خوبی دیدگاه توخل در مورد بازیکنان جوان را نشان داد. این دو به لطف این شرایط موفق به دریافت قراردادهای حرفه ای با بایرن نیز شدند.

 

بازنده ها

 

توماس مولر: مولر در طول آماده سازی پیش فصل دچار مصدومیتی از ناحیه کمر و لگن شد و پس از آن نتوانست ان طور که انتظار داشت به ترکیب تیم بازگردد. مولر در این فصل 485 دقیقه برای بایرن بازی کرده و 6 بار در ترکیب اصلی بوده است. اگرچه توخل بارها و بارها از مولر تمجید کرده و وجود او را برای جو تیم بسیار مهم دانسته، اما کاپیتان دوم بایرن تقریبا جایگاه خود را به جمال موسیالا داده و حتی در دیدارهایی که پیروزی بایرن قطعی بوده، برای اهداف آماری و رکوردی نیز توسط توخل به بازی گرفته نشده است.

 

اریک ماکسیم چوپو موتینگ: فصل گذشته و پس از گذشتن هفته های ابتدایی، چوپوموتینگ توسط ناگلزمان در ترکیب اصلی قرار گرفت و با نمایش های مناسب خود را بعنوان یک گزینه دائمی برای ادامه فصل تثبیت کرد. نمایش های چوپو باعث تمدید قرارداد وی هم گردید. اما مهاجم کامرونی این فصل زیر سایه کین قرار گرفته است. توخل که پیش تر سابقه همکاری با چوپو را در ماینز و پی اس جی دارد، همواره از توانایی های او قدردانی می کند، اما همچنان این بازیکن یک گزینه برای نیمکت است که البته با توجه به حضور کین، نمی توان در این مورد توخل را سرزنش کرد. گفته می شود چوپو در کنار سار تنها بازیکنانی هستند که در صورت دریافت پیشنهاد مناسب، باشگاه مشکلی با فروششان حتی در زمستان ندارد.

 

سرژ گنابری: مصدومیت نسبتا شدید او از ناحیه دست باعث شد تا جایگاه او به کینگزلی کومن برسد. گنبری که تنها 1 گل در این فصل به ثمر رسانده، این روزها به آمادگی کامل رسیده، اما بازهم پشت سر وینگر فرانسوی قرار دارد تا اینگونه بنظر برسد که توخل حداقل فعلا کومن را به سرآشپز بایرن ترجیح می دهد. 

 

ماتیاس دی لیخت: پس از انتقال پر سر و صدای فصل گذشته، دی لیخت زیر نظر ناگلزمان به رهبر خط دفاعی بدل شد و اوپا و هرناندز مجبور بودند برای جایگاه دیگر بجنگند. در فصل جاری اما دی لیخت عمدتا ذخیره کیم بوده که البته مصدومیت او در ابتدای فصل نیز در ان تاثیر گذار بوده است. مدافع هلندی فعلا هم بدلیل آسیب دیدگی از میادین به دور است اما اینگونه بنظر می رسد که حتی با بازگشت دی لیخت، انتخاب های توخل برای مرکز دفاع اوپا و کیم مین جائه خواهند بود.

 

وضعیت نامشخص یا ثابت

 

رافائل گوئررو: گفته می شود توخل برای متقاعد کردن گریرو برای پیوستن به بایرن در تابستان شخصا وارد عمل شده بود. با اینحال مدافع پرتغالی هنوز به یک ریتم ثابت در مونیخ نرسیده تا جایگاهش در ذهن توخل مشخص شود. گریرو پس از رسیدن به آمادگی چندباری مورد استفاده قرار گرفت و ضمن داشتن عملکردی مناسب تمجید سرمربی اس را نیز برانگیخت و بنظر می رسد با رسیدن به امادگی شانس خوبی برای حضور در ترکیب اصلی داشته باشد. 

 

کیمیش، دیویس، موسیالا،کومن: مربع کیمیش، موسیالا، کینگ و فونزی تغییر شرایط خاصی زیر نظر توخل پیدا نکرده اند. این 4 بازیکن در زمان ناگلزمان و اکنون توخل جایگاه تقریبا یکسانی داشته اند.

 

کنراد لایمر، لئون گورتزگا: دو هافبک میانی تیم روند تقریبا مشابهی زیر نظر توخل داشته اند. گورتزکا بعنوان یک بازیکن ثابت در ابتدا نتوانست نظر توخل را جلب کند و مدتی به نیمکت رفت. با اینحال با نمایش های مناسب، این بازیکن بار دیگر جایگاهش را پس گرفته و در صورت حفظ همین روند ان را از دست نخواهد داد. لایمر نیز اگرچه در ابتدا گزینه ای ثابت بود، اما نتوانست معیارهای توخل را برآورده کند و برای مدتی نیمکت نشین شد. اما کمبود بازیکن موجب استفاده از او در سمت راست خط دفاعی گردید، چیزی که به بازیکن اتریشی برای بهبود شرایطش کمک کرد. 

منبع