بزرگترین سایت خبری بایرن مونیخ در ایران
بایرن مونیخ باشگاه مزخرفی است! نقل‌قول جعلی که برای سرژ گنابری دردسرساز شد

بایرن مونیخ باشگاه مزخرفی است! نقل‌قول جعلی که برای سرژ گنابری دردسرساز شد

به گزارش مرجع خبری بایرنی ها، سرژ گنابری به‌تازگی قربان انتشار اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی شده است.

در روزهای اخیر، سرژ گنابری در شبکه‌های اجتماعی با موجی از توهین‌های هواداران خشمگین بایرن مونیخ مواجه شده است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد تمام این اتفاقات ناشی از یک سوءتفاهم بوده است.

در چند روز گذشته نقل‌قولی منتسب به سرژ گنابری در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر شده که حواشی زیادی را برای این بازیکن به همراه داشته است. «بایرن مونیخ یک باشگاه مزخرف است!» این نقل‌قول جنجالی به این بازیکن نسبت داده می‌شود؛ اما واقعیت ماجرا چیست؟

به تازگی ویدئوی تبلیغاتی دویچه تلکام، اسپانسر بایرن مونیخ، با حضور سرژ گنابری، یوسوا کیمیش و هری کین منتشر شده است. در قسمتی از این ویدئو، گنابری عبارت مذکور را به زبان می‌آورد و سپس کین و کیمیش با تعجب به او نگاه می‌کنند.

بااین‌وجود، با بررسی دقیق ویدئو می‌توان دریافت که منظور گنابری کاملاً متفاوت بوده و او تنها قربانی انتشار اطلاعات نادرست و اخبار جعلی شده است. او در این قسمت از ویدئو می‌گوید:

 بایرن مونیخ برای من همه چیز است، فراتر از فوتبال؛ نه یک باشگاه مزخرف.

 

راه‌اندازی کمپین حمایت از سرژ گنابری
بلافاصله پس از این اتفاقات، بایرن مونیخ و دویچه تلکام کمپینی را برای حمایت از سرژ گنابری در شبکه‌های اجتماعی به راه انداختند و همچنین با انتشار بیانیه‌هایی شفاف، اطلاع‌رسانی کردند که این ویدئو ساختگی است. شرکت تلکام از کاربران خواست تا در انتشار اخبار جعلی دقت کنند و میشائیل دیدریش، نایب رئیس هیئت مدیره بایرن مونیخ در بیانیه‌ای اظهار داشت:

 تقطیع محتوا با هدف تحریک احساسات عمومی، یکی از استراتژی‌های رایج برای انتشار اطلاعات گمراه‌کننده است. این یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای عصر دیجیتال است که به طور سیستماتیک برای تضعیف فرایندهای دموکراتیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما باید آگاهی ایجاد کنیم و آموزش دهیم. هر فرد باید پیش از به اشتراک گذاشتن هر محتوایی، ابتدا صحت آن را بررسی کند. این هدفی است که ما به آن پایبند هستیم.


هوش مصنوعی و دردسر ساختن برای بازیکنان بایرن مونیخ
بررسی‌های بایرن مونیخ نشان می‌دهد که این ویدئوی تقطیع شده از صحبت‌های سرژ گنابری، با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است. بااین‌حال، این اولین بار نیست که بازیکنان بایرن مونیخ قربانی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌شوند.

در اوایل سال جاری میلادی، ویدئویی از توماس مولر در اینستاگرام منتشر شد که نشان می‌داد این بازیکن در کنار یورگن کلوپ نشسته و قرارداد خود را با لایپزیش امضا می‌کند. این موضوع باعث شد تا مولر توضیح دهد که این ویدئو جعلی با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است. همچنین از مانوئل نویر نیز برای تبلیغ یک اپلیکیشن به صورت غیر قانونی استفاده شد و جاعلین توانستند از این طریق کلاهبرداری کنند.

منبع